Een halve eeuw later begreep ik de film ineens beter

Tijdens het eindeloze bladeren door het universum van online films stuitte ik in de sectie ‘Weer actueel’ op Touch of Evil uit 1958, een film van Orson Welles die wordt gezien als een meesterwerk. Het is een zogeheten ‘film noir’ over de strijd tussen een Mexicaanse misdaadbestrijder en een corrupte Amerikaanse commissaris. De laatste, gespeeld… Lees verderEen halve eeuw later begreep ik de film ineens beter

Is deze film nou zo slecht of ben ik nou zo dom?

The Surfer is een film waarin niet wordt gesurft. Met die teleurstelling is eigenlijk voldoende gezegd. Al lang voordat de aftiteling begon, concludeerde ik dat dit de slechtste film is die ik in tijden heb gezien. Iedere tien minuten keek ik op mijn horloge. Weliswaar had ik niet tevoren gecheckt hoe lang de film duurde… Lees verderIs deze film nou zo slecht of ben ik nou zo dom?

Ben ik teveel een onwetende man voor Babygirl?

Mocht je nog in winterslaap verkeren: Babygirl is de nieuwe film van Halina Reijn over Romy, een zakenvrouw op leeftijd gespeeld door Nicole Kidman, die seksueel niet aan haar trekken komt en een affaire begint met een stagiair. Het regent na de première loftuitingen en lyrische reacties. Dus je begrijpt dat ik me schaam te… Lees verderBen ik teveel een onwetende man voor Babygirl?